Najlepszy sposób, aby odzyskać naturalny uśmiech

Czym jest implant?

Implant zębowy wszczepiany jest w kość w miejscu utraconego zęba. Jest to tytanowa śruba, która zamocowana w kości przejmuje funkcje korzenia zęba. Do pojedynczego implantu mocowane są korony, mosty lub protezy tworzące wraz z nim pełną odbudowę utraconych zębów. Takie rozwiązanie jest  stosowane jest podczas uzupełniania nie tylko pojedynczych zębów, ale również przy większych brakach zębowych oraz przy leczeniu bezzębia.

Zastanawiasz się czy implant jest rozwiązaniem dla Ciebie?

Dlaczego nasz gabinet stomatologiczny

Czy implanty są dla wszystkich?

Leczenie implantologiczne może podjąć każda osoba po wstępnej kwalifikacji przez lekarza prowadzącego. Do przeprowadzenia zabiegu wszczepienia implantu Pacjent powinien  utrzymywać nienaganną higienę, mieć zdrowe dziąsła oraz posiadać wystarczającą ilość tkanki kostnej w miejscu planowanego wszczepu. Jeżeli ostatni warunek nie jest spełniony, konieczne jest przeprowadzenie terapii mającej na celu odbudowę kości – podniesienie dna zatoki czy sterowaną regenerację kości. Zabiegi te umożliwiają ostateczne wszczepienie implantu zębowego.

Czy warto podjąć leczenie implantologiczne?

Leczenie implantologiczne jest obecnie jedną z najbardziej skutecznych metod uzupełniania braków zębowych i jednocześnie najbardziej fizjologiczną. Powodzenie przyjęcia wszczepów stomatologicznych sięga obecnie 98%. Zrośnięte z kością i prawidłowo obciążone implanty przywracają prawidłową funkcję żucia, poprawiają estetykę oraz wpływają na poprawną wymowę.

Prace protetyczne mocowane na implantach zębowych charakteryzują się bardzo wysoką estetyką, doskonale naśladując naturalne uzębienie pod względem zarówno koloru jak i kształtu. Dzięki zastosowanych do ich produkcji nowoczesnych biomateriałów odbudowy na implantach odznaczają się wysoką biozgodnością z otaczającymi tkankami oraz wyjątkową wytrzymałością, służąc przez długie lata. Z tego powodu prace protetyczne na implantach nazywane są czasem „trzecimi zębami człowieka”.

Efekty leczenia

Pacjent zgłosił się z powodu niewygody związanej z użytkowaniem zwykłych protez całkowitych

Braki całkowite zaopatrzono nowymi, mniejszymi protezami opartymi na implantach, które zapewniały ich doskonałą stabilizację

Poznaj naszego eksperta

specjalista chirurgii stomatologicznej oraz stomatologii zachowawczej i endodoncji

1. Jakie są korzyści z zastosowania implantów stomatologicznych?

Zdrowie jamy ustnej ma olbrzymi wpływ na ogólny stan zdrowia człowieka. Zastąpienie braków zębowych przy pomocy koron na implantach pozwala funkcjonować tak, jakby braków w uzębieniu nigdy nie było. Chronimy tym samym pozostałe zęby przed przeciążeniem czy rozchwianiem. Po zakończonym leczeniu implantologicznym znikają problemy z gryzieniem, żuciem czy mówieniem.

2. Jakie są przeciwwskazania do założenia implantu?

Obecnie nie ma przeciwwskazań do wprowadzenia implantów. Są jednak ograniczenia – stany, które wymagają od pacjenta określonych działań, jak np. ograniczenie palenia, ponieważ u osób palących wzrasta ryzyko odrzucenia wszczepu. W przypadku chorób takich jak: cukrzyca, choroby układu krążenia, choroby stawów, niezbędna może być konsultacja i współpraca z prowadzącym leczenie specjalistą.

3. Ile zwykle trwa wszczepienie jednego implantu?

Założenie jednego implantu trwa zwykle koło 15 minut i odbywa się w znieczuleniu miejscowym. Już następnego dnia Pacjent może zupełnie normalnie funkcjonować, jeść i pić.

4. Czy wszczepienie implantu jest bezbolesne?

Ze względu na to, że wszczepienie implantu odbywa się w znieczuleniu miejscowym, zabieg ten jest całkowicie bezbolesny a jego inwazyjność jest porównywalna do usunięcia zęba jednokorzeniowego. Po jego zakończeniu lekarz stomatolog często zaleca terapię profilaktyczną dawkę antybiotyku. Przez 2-3 dni dziąsło może być nieco opuchnięte i zasinione, a dyskomfort porównywalny jest do bólu powstałego podczas zwykłego uderzenia. Dlo uśmierzenia ewentualnego bólu wystarczy stosowanie tradycyjnych leków przeciwbólowych.

5. Jakie są szanse na niepowodzenie leczenia?

Leczenie implantologiczne to bardzo dobrze udokumentowana i wszechstronnie przebadana metoda uzupełnienia brakującego zęba. Statystycznie jej skuteczność określa się na 98%.

6. Czy implanty można wszczepić w każdym wieku?

Generalnie nie ma przeciwwskazań do założenia implantów ze względu na wiek. Decydującym warunkiem jest ukształtowany układ kostny i odpowiednia ilość otaczającej kości do umieszczenia wszczepu.